Otázka, ktorá ma dnes napadla po prečítaní článku z itnews.sk.
Článok sa začína nasledujúcou myšlienkou:
Spoločnosť Crytek je sklamaná zo slabých predajov hry Crysis. Za dôvod svojho neúspechu nepovažuje prehnané hardvérové nároky, ale viní pirátsku scénu.
Hry Mass Effect a Spore by mali byť vydané s novou ochranou.
Tak ale ja výrobcov plne chápem, chcú si zabezpečiť príjem, chcú pokryť náklady, ktoré vynaložili na vytvorenie svojej hry.
Článok bol neskôr doplnený vyjadrením:
Chlapci však asi zabudli na to, že človek si môže kúpiť PC bez operačného systému, nahodí si Ubuntu alebo nejakú tú Fedoru, stiahne si Firefox, GIMP, Blender, Inkscape, Winamp, GOM Player, VLC Player, stále rozšírenejší free kancelársky balík OpenOffice.org a je za vodou. Nepotrebuje nič kupovať. A takýto ľudia im potom vcelku dosť kazia štatistiky a výpočty.
A to podľa mňa robí celý výskum úplne nesmerodajným.
Článok sa začína nasledujúcou myšlienkou:
Spoločnosť Crytek je sklamaná zo slabých predajov hry Crysis. Za dôvod svojho neúspechu nepovažuje prehnané hardvérové nároky, ale viní pirátsku scénu.
Hry Mass Effect a Spore by mali byť vydané s novou ochranou.
Obe budú vybavené novou ochranou SecuROM Online, ktorá bude vyžadovať aktivovanie cez internet každých desať dní. Po zakúpení hry sa hráči budú musieť najskôr zaregistrovať na webe so svojím unikátnym sériovým číslom, vďaka tomu získajú akúsi licenciu na hranie, platnú desať dní. Hra sa automaticky bez vedomia hráča pokúsi po piatich dňoch znova pripojiť na servery BioWare a licenciu znova predĺžiť; ak sa jej to nepodarí, nič sa nedeje až do desiateho dňa, keď licenčná doba vyprší. V tomto momente sa hra znefunkční a nikto si nezahrá, kým sa ochrane hry nepodarí opätovne nadviazať spojenie so servermi.Ostáva teda otázka, čo ľudia bez pripojenia na internet, aj keď je už takých naozaj len minimum. A ako sa ďalej v článku vyjadrili, pirátske komunity si zase raz vydajú nejaký fajnový crack, ktorým obídu celú túto kontrolu, a tým pádom budú najviac trpieť hráči čo si hru legálne kúpili.
( web )
Tak ale ja výrobcov plne chápem, chcú si zabezpečiť príjem, chcú pokryť náklady, ktoré vynaložili na vytvorenie svojej hry.
Článok bol neskôr doplnený vyjadrením:
Vydavateľstvo oboch hier, spoločnosť Electronic Arts, sa po veľkej medializácii rozhodlo zmeniť svoje stanovisko. Aktivácia každých desať dní s najväčšou pravdepodobnosťou nebude nevyhnutná a potrebná zostane len prvotná aktivácia po inštalácii.Dnes ráno som dokonca na TA3 videl reportáž o štatistických údajoch, koľko pirátskeho softu je u nás na Slovensku. V minulých rokoch boli ževraj čísla vyššie a až do dnešných dní klesali. "Dnes" by mali stagnovať. Ich výpočty sa však zakladajú iba na prepočte nasledovných premenných. Koľko ľudí si kúpi nový počítač a nový hardware a koľko z nich si kupujú software.
( web )
Chlapci však asi zabudli na to, že človek si môže kúpiť PC bez operačného systému, nahodí si Ubuntu alebo nejakú tú Fedoru, stiahne si Firefox, GIMP, Blender, Inkscape, Winamp, GOM Player, VLC Player, stále rozšírenejší free kancelársky balík OpenOffice.org a je za vodou. Nepotrebuje nič kupovať. A takýto ľudia im potom vcelku dosť kazia štatistiky a výpočty.
A to podľa mňa robí celý výskum úplne nesmerodajným.
Komentáre