Preskočiť na hlavný obsah

Iný Facebook od 24.10.?


Dnes nadránom alebo včera neskoro v noci som postrehol, že náš socilány spájač a celosvetový kolos Facebook zaseraz pozmenil svoje rozloženie.
Kam zmizli napríklad "highlights"?

Začal som teda pátrať, čo vlastne "nový facebook" ponúka. V niečom mi pomohol aj článoček, ktorý tvrdí, že zmena bola dopredu ohlásená :) a ja som zase o ničom nevedel. Sú tam aj nejaké náhľady na vynovené FB.

Najvýraznejšie zmeny sú dve a týkajú sa nástroja na pridávanie statusov, tzv. "Publishera", a filtrovania príspevkov od priateľov. Publisher, ktorý má v doterajšom dizajne miesto vždy v hornej časti stránky a používateľ z neho môže okamžite pridať nový status, po novom z titulky zmizne. Dostupný bude až po kliknutí na nový tlačidlo "updatovať status". (http://fwd.etrend.sk/fwd-internet/facebook-sa-chysta-na-dalsi-redizajn.html)
A takisto pribudne aj zmena s "top news" - teda zobraziť len novinky, ktoré sú najaktívnejšie, najkomentovanejšie atd. 

Blbosť je to, že v slovenskom facebooku (preloženom), tieto TOP NEWS nájdeme pod názvom AKTUALITY a prekliknete sa k nim cez riadok s názvom ZOBRAZIŤ AKTUÁLNE UDALOSTI.

A tak... ako väčšina zmien aj táto pobúrila niektorých užívateľov :-D, ktorý zakladajú svoje skupiny, ktorých náplňou je odsudzovanie nového rozloženia. Podľa niektorých informácií sa chcel Facebook priblížiť k verzii LITE.

Nejaké ďalšie náhľady na nové rozloženie nájdete aj v tomto anglickom článku.

+ (doplnené 27.10.2009)

Pre ešte lepšiu informovanosť si prečítajte článok z zive.cz

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Facebook - Pomoc s nastavením súkromia (Január 2011)

Všetky dôležité nastavenia súkromia na Facebooku si upravíte tu.  https://www.facebook.com/settings Našťastie sa Facebook zlepšil a ponúla prehľadnejší rozpis jednotlivých nastavení. Využívajte záložky na ľavej strane.  Všeobecné , Bezpečnosť , Súkrommie , Časová os a menovky , Blokovanie , Upozornenia , Mobil , Odberatelia , Aplikácie , Reklamy , Platby , Darčeky , Panel podpory * Ďalej pokračuje článok z roku 2011. * Na začiatku chcem upozorniť, že tento článok je z januára 2011 - takže niektoré nastavenia sa časom určite zmenia. Nie ste jediní, ktorým občas prekáža nastavovanie svojho účtu na Facebooku. Vie to byť dosť zdĺhavé a veľa ľudí sa v tom nevyzná. Niekedy ma to vie aj pekne vytočiť - ako ťažko sa k niektorým nastaveniam človek prekliká. Pre uľahčenie do budúcnosti som si spísal zoznam priamych liniek na niektoré položky - v nastavení súkromia, ktoré som dlho hladaľ - takto sa k ním dostatne na jedno kliknutie ;) Nastavenia súkromia http://www.faceboo

Návod: Plagát A4 A3 vo Photoshope

Ako na to? Plagát A3 / A4 v Adobe Photoshope. Návod pre totálnych amatérov / začiatočníkov. Zistíme si rozmer papiera A3. Do Google zadáme: "A3 paper size wiki" http://en.wikipedia.org/wiki/Paper_size   Veľkosti sú udávané v milimetroch. A4 - 210 × 297 (šírka x výška) A3 - 297 × 420 (šírka x výška) A2 - 420 × 594 (šírka x výška) Zapneme si Photoshop. CTRL + N / Súbor - Nový   Určíme si Prednastavenie - Medzinárodný papier. Velkosť - A3. Program nám nastaví rozmery - Šírka: 297, Výška: 420 (mm)   Ak budeme plagát tlačiť v profesionálnej tlačiarni, kde budú orezávať biele okraje, je potrebné, aby sme k udanej veľkosti pridali ešte 3 mm spadavky po každej strane. Tieto 3 mm sa nakoniec procesu orežú, takže by sa v nich nemali nachádzať žiadne dôležité údaje, ideálne iba pozadie.  Veľkosť vytvoreného súboru teda môže aj s 3mm spadavkou byť 297 + 6 = 303, 420 + 6 = 426  A3 + 3mm spadavka = 303 x 426 mm  Nezabudnite nastaviť 300 DPI rozlíšenie. DPI =

Upozornenia na nový mail priamo na pracovnej ploche (Gmail, Chrome)

V práci sa mi stáva, že pozabudnem pravidelne kontrolovať e-mailovú schárnku a potom sa stáva, že v súrnych prípadoch, keď ide aj o sekundy som výkonnostne pozadu. Potrebujem upozornenia na nové e-maily priamo na pracovnej ploche alebo nejaké vyskakujúce okná. Pamätal som si, že niečo podobné ponúka Gmail - ak používate Google Chrome, ale v tom množstve nastavení sa človek ľahko stráca. Ak teda používate Gmail a Google Chrome riešenie je jednoduché. Informoval o tom aj článok na Živé.sk ( http://www.zive.sk/gmail-vie-upozornit-na-spravy-i-konverzacie-priamo-na-pracovnej-ploche/sc-4-a-292136/default.aspx ) Stačí ak prejdete na Nastavenia (vpravo hore) Nastavenia - Všeobecné - Upozornenia na pracovnej ploche A zvolíte možnosť: Upozornenia na novú poštu sú zapnuté Na nový e-mail by ste odteraz mali byť upozorňovaný aj oknom - ktoré bude vyzerať približne takto. Keywords: Gmail, Google Chrome, upozornenia, plocha, pracovná plocha, upozornenia priamo na pracovn